سبد خريد

بنر مقاله نحوه اتصال دوربین مداربسته IP به DVR

شاید تا چندی پیش اگر گفته می‌شد که امکان اتصال دوربین مداربسته ip به dvr وجود دارد، کمتر کسی چنین چیزی را می‌پذیرفت. با این حال امروزه به لطف تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته دستگاه‌های مداربسته، چنین امکانی فراهم شده است‌. درگذشته برای استفاده از دوربین IP(تحت شبکه) باید از دستگاه‌های NVR استفاده می‌کردیم که نسبت به dvr ها گران‌تر بودند.

با این حال امروزه می‌توان با روش‌های بیشتری این کار را انجام داد. از جمله این روش‌ها می‌توان به اتصال دوربین مداربسته ip به dvr اشاره کرد که تا چندی پیش تنها می‌توانستیم دوربین‌های سیمی(hd) را به این دستگاه‌ها متصل کنیم. در این مقاله از وب‌سایت شرکت ایران الکترونیک، قصد داریم تا نحوه اتصال دوربین مداربسته ip به dvr را به شما آموزش دهیم.

عکس دوربین مداربسته ip

ابزارهای مورد نیاز برای اتصال دوربین مداربسته ip به dvr:

برای اتصال دوربین مداربسته ip بهdvr ، به برخی ابزارها و وسایل نیاز دارید. اولین وسیله‌ای که باید در اختیار داشته باشید، یک دستگاه dvr است که برای مدیریت تصاویر و ویدیوهای ارسال شده از طرف دوربین‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. دومین وسیله دوربین‌های IP هستند که برای ضبط تصاویر، ویدیوها و انتقال این فایل‌ها به دستگاه  dvr، استفاده می‌شوند.

همچنین برای اتصال دوربین مداربسته ip بهdvr ، به یک سوییچ شبکه  نیز احتیاج دارید،سوییچ شبکه حکم رابط بین دوربین و دستگاه dvr را دارد.انتخاب سوییچ شبکه برای اتصال دوربین IP به دستگاه DVR به مواردی مثل تعداد کانال دستگاه دی وی آر که چه تعداد دوربین IP را ساپورت می کنند، وضوح تصویر دوربینها که سوییچ با چه سرعت و آپلینکی انتخاب شود و در نهایت اینکه آیا برق مورد نیاز دوربینها از سوییچ تامین شود یا از آداپتور جداگانه بستگی دارد.

عکس سوئیچ PoE

…::: حتما مطالعه کنید : دوربین های مدار بسته آی پی چیست؟:::…

آموزش مرحله‌به‌مرحله نحوه اتصال دوربین مداربسته ip به dvr:

اگر ابزارهای لازم را تهیه کرده باشید، ادامه مقاله را که در مورد نحوه اتصال دوربین مداربسته ip به dvr است را از دست ندهید.

  • دوربین‌های IP را به سوئیچ PoE وصل کنید:

اولین کاری که باید برای اتصال دوربین مداربسته ip به dvr انجام دهید، این است که دوربین‌های IP را به سوئیچ PoE متصل کنید. این کار نسبتاً ساده است و تنها باید بر طبق دستورالعمل اجرا کنید. ابتدا باید سوئیچ را از طریق کابل اینترنت، به شبکه متصل کنید. از طرفی دیگر، هر تعداد دوربین IP که دارید، باید به کمک کابل اینترنت، به سوئیچ وصل کنید.

به هنگام خرید دوربین IP، مطمئن شوید که از سوئیچ‌های PoE پشتیبانی می‌کنند. زیرا در غیر این صورت امکان اتصال دوربین مداربسته ip به dvr وجود ندارد. پس از اینکه دوربین را به سوئیچ متصل کردید، باید آن را با استفاده از پروتکل DHCP پیکربندی کنید که به دستگاه دوربین مداربسته شما یک آدرس IP اختصاص می‌دهد. در گام بعدی به این آدرس IP احتیاج خواهید داشت تا به دوربین خود از طریق اینترنت، دسترسی داشته باشید.

  • dvr را در شبکه خودپیکربندی کنید:

گام دوم در آموزش نحوه اتصال دوربین مداربسته ip به dvr، مربوط به پیکربندی دستگاه dvr خواهد بود. برای این کار باید آدرس IP دستگاه خود را تعیین کنید که معمولاً در دفترچه و یا بسته‌بندی دستگاه، نوشته شده است. سپس باید دستگاه dvr را به شبکه اینترنت متصل کنید. پس از اینکه از اتصال دستگاه به شبکه اینترنت مطمئن شدید، نوبت به پیکربندی شبکه dvr می‌رسد. تنظیمات پیکربندی هر دستگاه dvr با توجه به شرکت تولیدکننده‌اش ممکن است متفاوت باشد. بدین ترتیب بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید.

  • دوربین‌های IP را در شبکه خود پیکربندی کنید:

گام سوم در آموزش نحوه اتصال دوربین مداربسته ip بهdvr، مربوط به اتصال دوربین IP به روتر شبکه اینترنت است. در این مرحله ابتدا باید دوربین خود را به شبکه وصل کنید. این کار معمولاً به کمک یک کابل اترنت انجام و دوربین به شبکه اینترنت متصل می‌شود. در گام بعدی باید آدرس IP را برای دوربین تعیین کرده و برای دوربین و دستگاهdvr ، از یک آی پی اشتراکی استفاده کنید. در صورتی هم که از آدرس IP دوربین و دستگاه dvr اطلاع ندارید، می‌توانید از ابزارهای موجود استفاده کنید‌. این ابزارها امکان یافتن هرگونه دوربین موجود در محیط را فراهم می‌سازند.

عکس شماتیک کلی اتصال دوربین مداربسته ip به dvr

  • دوربین‌ها را با استفاده از رابط منو به XVR اضافه کنید

در گام بعدی نحوه اتصال دوربین مداربسته ip به dvr کاری که باید انجام دهید این است که دوربین‌ها را به دستگاه dvr متصل نمایید. برای این کار IP دوربین‌ها را در دستگاه فعال‌ کنید. برای وارد کردن آدرس‌ دوربین‌ها وارد صفحه کانال‌ها در dvr خود شوید. در اینجا می‌توانید دوربین‌های IP جدید را به دستگاه تعریف کنید. کار دیگری که می‌توان انجام داد این است که کانال‌های BNC را به کانال IP، تغییر دهید.

در نظر داشته باشید که اگر مدیریت کانال دستگاه به جای اینکه در حالت اتوماتیک قرار داشته باشد، به حالت BNC تغییر داده شود، مدیریت دوربین‌های جدید کمی مشکل‌تر خواهد شد. بدین دلیل که آن پورت BNC برای دوربین‌های IP غیرفعال می‌شود. در چنین حالتی توانایی استفاده از پورت BNC برای یک دوربین IP را نخواهید داشت. پس از انجام این کار می‌توان مطمئن شد که فرایند نحوه اتصال دوربین مداربسته ip به dvr به‌درستی انجام و دوربین جدید وارد مدار شده است.

  • پیکربندی تنظیمات دوربین

در ادامه آموزش نحوه اتصال دوربین مداربسته ip به dvr، باید تنظیمات دوربین IP را بر اساس ترجیحات خود پیکربندی کنید. زمانی که به تنظیمات دوربین دسترسی پیدا کردید، می‌توانید مواردی همچون، کیفیت تصویر، نرخ بازسازی تصویر، وضوح و زمان‌بندی ضبط فیلم را تنظیم کنید. برای انجام این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای مدیریت دوربین استفاده کنید. کاری که باید انجام دهید این است که نرم‌افزار مربوط به دوربینتان را برای تلفن همراه دانلود کرده و پس از نصب، از طریق نرم‌افزار به دوربین متصل شوید. در داخل نرم‌افزار امکان تنظیم موارد ذکر شده وجود دارد.

  • تست دوربین

آخرین کاری که می‌توانید پس از نصب و اتصال دوربین مداربسته ip به dvr انجام دهید، این است که دوربین را از نظر موارد کیفیتی بررسی کنید. اگر مشکلی در کیفیت ضبط شده وجود نداشته باشد، می‌توان مطمئن شد که کار شما به‌درستی انجام شده و مراحل نصب به پایان رسیده است.

عکس مدار اتصال دوربین مداربسته ip به dvr

…::: حتما مطالعه کنید : آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته به روی موبایل :::…

سخن پایانی

در این مقاله از وب‌سایت ایران الکترونیک، شما مخاطبین محترم را با نحوه اتصال دوربین مداربسته ip به dvr آشنا کردیم. در پایان باید خاطرنشان کنیم در حالی که ممکن است برخی مراحل بسته به تجهیزات مورد استفاده متفاوت باشند، پیروی از این دستورالعمل‌ کلی می‌تواند به شما در اتصال دوربین مداربسته ip به dvr کمک کند. فراموش نکنید که برای اطلاع از دستورالعمل‌های دقیق و مشخصات فنی می‌توانید به دفترچه محصولات مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به دریافت مشاوره‌های بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های زیر با کارشناسان ایران الکترونیک، ارتباط بگیرید.

02634003719

02634416834

09122842529

sale@iran-electronic.com

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X