سبد خريد

بنر مقاله قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته

قابلیت دید در شب یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین های مدار بسته است که در هنگام خرید حتماً باید آن را در نظر گرفت. به طور کلی دوربین های مداربسته در طول شبانه روز، تصاویر و صداهای مختلف را ضبط می کنند. در طول روز این دوربین ها تصاویر را به وضوح ضبط می کنند ولی در شب به خاطر نبود نور کافی، ممکن است وضوح تصاویر پایین باشد. به این ترتیب تولید کنندگان اقدام به اضافه کردن قابلیتی به نام دید در شب در این دوربین ها کرده اند. این دوربین ها در صورت تاریکی و نبود نور، مسافتی که برای آن تعریف شده است را تحت پوشش قرار می دهند. اگر می خواهید با این ویژگی دوربین مداربسته بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب از ایران الکترونیک همراه ما باشید.

دید در شب IR چیست؟

دوربین مداربسته دید در شب IR به وسیله LED های مادون قرمز، می تواند محیط اطراف خود را به خوبی روشن کند. امواج مادون قرمز بخشی از طیف امواج هستند که با چشم انسان دیده نمی شوند اما از طریق سنسورهای تصویر دوربین ها تشخیص داده می شوند. به این ترتیب دوربین هایی که دارای قابلیت دید در شب هستند، می توانند بدون ایجاد نور مرئی محیط اطراف را روشن کنند. یکی از نکات قابل توجه در مورد این دوربین ها این است که نور مادون قرمز در مقایسه با نور مرئی، برد کمتری دارد. در نتیجه بخش وسیعی از طیف آن نمی تواند از شیشه های ضخیم عبور کند. به این ترتیب در صورت وجود نور در مسیر دوربین، نور دوربین توسط آن منعکس می شود.

دوربین های مداربسته در طول روز، تصاویر را به کمک نور مرئی ثبت می کنند. ولی در تاریکی یا زمانی که نور محیط کم می شود، دوربین روی حالت IR Rage سوئیچ می شود. درون این دوربین LED های مخصوصی وجود دارند که اطراف لنز دوربین نصب می شوند. مادون قرمز از طریق این LED به سطوح می تابد و تصاویر را روشن می کند. این نور در نهایت به دوربین منعکس می شود و توسط سنسور IR گرفته می شود.

دید در شب رنگی چیست؟

دوربین های مداربسته دید در شب رنگی، مدل پیشرفته دوربین های دید در شب هستند. این دوربین ها از طریق تکنولوژی StarLight یا به کمک لامپ های LED تصاویر را به صورت رنگی ضبط می کنند. مهم ترین هدف این دوربین، بهبود عملکرد این دوربین در نور کم است. در حال حاضر با پیشرفت هر روزه تکنولوژی، دوربین های دید در شب رنگی جدید، می توانند با کمترین میزان نور، تصاویر رنگی ضبط کنند. این دوربین ها همچنین می توانند به کمک لامپ هایی که دارند، تصاویر رنگی بگیرند.

دوربین مداربسته دید در شب رنگی قدرت بالایی دارد و یکی از بهترین دوربین های مدار بسته برای اماکنی است که نظارت بر آنها مهم است. از این دوربین برای شرکت های بزرگ، هتل ها، جاده ها و فروشگاه ها استفاده می شود. این دوربین ها ر واقع نسخه پیشرفته دوربین های دید در شب سیاه و سفید هستند.

برد دید در شب دوربین چقدر است

همان طور که اشاره شد، دوربین هایی که دارای قابلیت دید در شب هستند، می توانند اشیاء را به خوبی در شب تشخیص دهند. منظور از برد دید در شب دوربین، بیشترین عمق دیدی است که دوربین می تواند ایجاد کند. معمولاً برد مفید دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب، کمتر از 30 متر است. به طور کلی  فاصله ای که این دوربین می تواند اشیاء را در فضاهای کم نور تشخیص دهد به دو عامل بستگی دارد. در ادامه این عوامل را بررسی می کنیم.

  • هر اندازه LED های مادون قرمز روی دوربین از قدرت بیشتری برخوردار باشند، نور بیشتری تولید می کنند. به این ترتیب نور بیشتری در محیط ایجاد می کنند و برد دید دوربین در شب بیشتر می شود.
  • عامل دیگری که در برد دید در شب دوربین تاثیر دارد، چیپ تصویر دوربین است. هر اندازه چیپ تصویر دوربین، حساسیت بیشتری به نور IR داشته باشد، برای تولید تصویر به نور کمتری نیاز دارد. در نتیجه حساسیت چیپ تصویر به نور IR ، می تواند موجب افزایش برد دید در شب دوربین شود.

مزایای دوربین دید در شب IR

دوربین های مداربسته دید در شب IR ، قیمت خیلی زیادی ندارند و به همین دلیل بیشتر دوربین های مدار بسته دارای این قابلیت هستند. به طور کلی مهم ترین مزیت های دوربین مدار بسته دید در شب IR شامل موارد زیر می شود.

  • استحکام و مقاومت بالا: این دوربین ها با توجه به داشتن مقاومت بالا، قابل نصب در محیط های داخلی و خارجی هستند.
  • داشتن تکنولوژی ساده: تکنولوژی به کار رفته در دوربین های مدار بسته دید در شب IR بسیار ساده است. به این ترتیب بسیاری از تولید کنندگان اقدام به تولید این دوربین های مدار بسته می کنند.
  • کم مصرف: دوربین های مدار بسته دید در شب IR، انرژی کمی مصرف می کنند و در نتیجه هزینه کمی صرف آنها می شود. این دوربین ها همچنین دارای تنوع بالایی هستند و در مدل های زیادی تولید می شوند.
  • ضبط تصاویر در تاریکی مطلق: مهم ترین مزیت این دوربین های مدار بسته، مجهز بودن آنها به نور مادون قرمز است. به این ترتیب در مکان هایی که کاملاً تاریک است، این دوربین ها به کمک مادون قرمز، تصاویر با کیفیت ضبط می کنند.

مزایای دوربین دید در شب رنگی

همه دوربین هایی که دارای قابلیت دید در شب هستند، می توانند تصاویر را در طول شب ضبط کنند. با این حال هیچ کدام از آنها مانند دوربین دید در شب رنگی، وضوح بالا ندارند. در حقیقت کیفیت بالا و وضوح تصاویر، مهم ترین تفاوت این دوربین با سایر دوربین های مدار بسته است.  این دوربین ها، کلیه تصاویر و ویدئوها را حتی در شرایط نوری بسیار کم، با کیفیت بالا ارائه می دهند. دوربین های دید در شب رنگی حتی می توانند جزئیات چهره انسان و شماره پلاک خودروها را از راه دور تشخیص دهند. بعضی از مزایای دوربین دید در شب رنگی عبارتند از:

  • کیفیت بالای تصاویر
  • تصاویر تمام رنگی
  • کنتراست بالای تصاویر در محیط های کم نور
  • داشتن قیمت مناسب

جمع بندی

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید دوربین مداربسته دید در شب باید به آن توجه کرد، رزولوشن آن است. دوربین هایی که قرار است در فضای باز استفاده شوند، باید دارای رزولوشون بالایی باشند تا بتوانند تصاویر را به بهترین شکل ضبط کنند. زاویه دید دوربین دید در شب از دیگر فاکتورهای مهم در خرید این دوربین است. هر اندازه زاویه دید دوربین بیشتر باشد، قادر به دیدن مناطق بیشتری هستید.

در این مطلب سعی کردیم قابلیت دید در شب دوربین مداربسته را به طور مختصر برای شما توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوربین های مداربسته به بخش کامنت ها یا شماره های موجود در سایت مراجعه کنید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X