سبد خريد

بنر مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته برای منزل

دوربین مدار بسته منزل، یکی از بهترین تکنولوژی ها برای حفظ امنیت در محیط  خانه است. دوربین مدار بسته باید قابلیت تشخیص چهره افراد را داشته باشد و همه تصاویر را به وضوح ثبت و ضبط کند. در هنگام خرید و نصب دوربین مدار بسته برای خانه باید به موارد زیادی توجه داشت تا بتوان بهترین دوربین را انتخاب کرد. ما در ایران الکترونیک، در این مطلب به طور کامل تمام ویژگی های یک دوربین مناسب منزل را بررسی می کنیم. پس برای خرید مناسب ترین مدل دوربین مدار بسته منزل تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

 چرا باید دوربین مداربسته نصب کنیم؟

خرید دوربین مدار بسته برای منزل با توجه به امنیت بالایی که هم از نظر بازدارنگی، هم از نظر مانیتورینگ و یا هم از نظر بازبینی وقایع اتفاق افتاده و ارجاع آنها به مراجع ذیصلاح ایجاد می کند، اهمیت بسیاری دارد. با نصب یک پکیج دوربین مدار بسته با کیفیت در قسمت های مختلف مشاعات ساختمان، می توان بر فضای خانه نظارت داشت و از وقوع سرقت جلوگیری کرد. قبل از خرید این دوربین باید ببینید که به چه تعداد دوربین در ساختمان نیاز دارید. انتخاب تعداد دوربین کاملاً بستگی به متراژ مشاعات و نوع نیاز ما دارد و بر اساس آن می توان تعداد دوربین مورد نیاز را در ساختمان نصب کرد. دوربین های مدار بسته را می توان در قسمت های مختلف ساختمان از جمله ورودی ساختمان، پارکینگ، پشت بام، داخل راه پله و آسانسور نصب کرد. 

یکی از مهم ترین دلایل نصب دوربین مداربسته در منزل، جلوگیری از سرقت و ایجاد امنیت در خانه است. در صورت نصب دوربین های مدار بسته حرفه ای در خانه، سرقت تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. با نصب این دوربین می توانید به راحتی در ساعاتی که در خانه نیستید، خانه خود را تحت نظرداشته باشید.

یکی از کاربردهای ساده دوربین مدار بسته خانگی، کنترل خانه برای افرادی است که پرستار سالمند یا کودک دارند. با نصب این دوربین می توان از نحوه رفتار پرستار، اطلاع پیدا کرد. 

راهنمای خرید دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین های مدار بسته آنالوگ در دو مدل معمولی و HD در بازار موجود هستند که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، درواقع دیگر دوربینهای با کیفتر کمتر از HD دیگر متداول نیست و بازار فروش ندارد. دوربین های مدار بسته آنالوگ معمولی از رایج ترین دوربین های مدار بسته موجود در بازار هستند. این دوربین ها علاوه بر داشتن قیمت مناسب، نصب خیلی راحتی دارند. تصاویری که توسط این دوربین ها ضبط می شوند، به صورت آنالوگ به دستگاه DVR فرستاده می شوند. این تصاویر بعد از این که پردازش شدند، تبدیل به فرمت دیجیتالی می شوند.  دوربین های آنالوگ معمولی در مقایسه با سایر دوربین های مدار بسته کیفیت پایین تری دارند. 

دوربین مدار بسته آنالوگ HD

مهم ترین ویژگی این دوربین مدار بسته این است که تصاویر را با کیفیت HD ضبط و پخش می کنند. اصلی ترین تفاوت دوربین آنالوگ HD با آنالوگ های معمولی، در وضوح بالای تصاویر این دوربین است. دوربین های HD به راحتی می توانند چهره افراد را  در فاصله نزدیک تشخیص دهند؛ چون رزولوشن بالایی دارند.  این دوربین ها از نظر مقدار کابل کشی هم با یکدیگر تفاوت دارند. 

البته نکته بسیار بسیار مهم و طلایی در خرید و نصب این نوع پکیجهای دوربین مداربسته، به غیر از انتخاب دوربین مناسب، انتخاب دستگاه ذخیره ساز(DVR) می باشد.

اهمیت انتخاب دستگاه DVR مناسب به طور کلی به دو مورد برمیگردد.

اول: پشتیبانی از تعداد دوربین مورد نیاز ما

دوم: پشتیبانی از نمایش کیفیت و رزولوشن دوربینهایی که میخواهیم به آن متصل کنیم و مهمتر از آن کیفیت و رزولوشنی که دستگاه DVR تصاویر را ذخیره می کند.

یعنی با توجه به برند و مدل دستگاه DVR، ممکن است مثلا اگر به یک دستگاه دوربین 2 مگاپیکسل متصل نماییم، تصویر آن دوربین را به صورت زنده با همان کیفیت 2 مگاپیکسل نمایش بدهد، اما با کیفیت کی مگاپیکسل ذخیره نماید. ویا مثلا اگر به یک دستگاه دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسل متصل نماییم، تصویر آن دوربین را با کیفیت 5 مگاپیکسل نمایش بدهد، اما با کیفیت 2 مگاپیکسل ذخیره نماید. این مورد بسیار بسیار مهم است. پرا که اگر رخدادی اتفاق افتاده باشد و بخواهیم فیلم ضبط شده را بازبینی کنیم، میبینیم که دستگاه با نصف کیفیت تصاویر را ذخیره کرده و به دلیل پایین بودن کیفیت، تصاویر قابل تشخیص نیستند. 

راهنمای خرید دوربین تحت شبکه

دوربین مدار بسته تحت شبکه، یکی از بهترین دوربین های مدار بسته برای محیط خانه است. این دوربین ها که به عنوان IP هم شناخته می شوند. دوربین های تحت شبکه به خاطر داشتن کیفیت بهتر، قیمت بالاتری در مقایسه به مدل های آنالوگ دارند. کیفیت تصاویر این دوربین مانند دوربین های آنالوگ به مرور زمان افت نمی کند. 

برای راه اندازی این دوربین ها به سوئیچ شبکه نیاز است. به این ترتیب بین دوربین ها و دستگاه، ارتباط برقرار می شود. برای این که بتوانید محل زندگی خود را به صورت آنلاین ببینید، به یک مودم روتر نیاز دارید.امروزه با  برای استفاده از این دوربین ها نیازی به دستگاه DVR نیست و می توانید سیستم NVR که نمونه های پیشرفته تری هستند را جایگزین کنید. در ادامه مزایای دوربین مدار بسته تحت شبکه را بررسی می کنیم.

  • امکان ضبط تصاویر با رزولوشن بهتر و پهنای باند بالاتر
  • قابلیت کنترل و دسترسی به دوربین از راه دور
  • موجود در دو مدل بی سیم و سیمی
  • نیاز به کابل کشی کمتر

راهنمای خرید دوربین بی سیم 

در ساخت دوربین های بی سیم منزل، از جدیدترین تکنولوژی ساخت دوربین استفاده شده است. دوربین های مدار بسته بی سیم، نیازی به کابل ندارند و تصاویر را از طریق وای فای ارسال می کنند. این دوربین یکی از بهترین مدل های دوربین برای محیط داخلی خانه است و چون نیازی به کابل کشی ندارند، زیبایی محیط را به هم نمی زنند. این دوربین در مدل های دیجیتال، گردشی، سقفی و دیواری در بازار موجود است. 

به طور کلی دوربین مدار بسته بی سیم مزیت های زیادی دارد و چون نیازی به سیم کشی ندارد، زمان کمتری صرف نصب آن می شود و همچنین هزینه کمتری دارد چراکه کابلکشی و دستگاه NVR  و DVR حذف می شود. از دوربین های بی سیم منزل هم در مشاعات ساختمان و هم در داخل خانه می توان استفاده کرد. همچنین دوربین های بی سیم مجهز به کارت حافظه هستند و می توان تصاویر را تا مدت ها در آنها نگهداری کرد. این مدل دوربین مداربسته یکی از بهترین مدل های دوربین برای اتاق کودک و اتاق سالمندان است.  در ادامه به سایر ویژگی های دوربین مدار بسته بی سیم اشاره می کنیم. 

  • دارای قابلیت چرخش 180 و 360 درجه
  • دارای بردی بین 10 تا 70 متر
  • قابلیت ضبط صداهای محیط
  • نصب و راه اندازی آسان 

بهترین نوع دوربین مدار بسته برای منزل

معمولاً دوربین هایی که برای خانه استفاده می شوند، نیازی به کیفیت تصویر خیلی بالا ندارند. دوربینی با 2 تا 3 مگاپیکسل هم برای فضای داخل خانه مناسب است ولی برای فضای بیرونی بهتر است یک دوربین 4 مگاپیکسلی نصب کنید. همچنین از آن جایی که بیشتر سرقت ها در شب رخ می دهد، بهتر است دوربینی که برای خانه انتخاب می کنید، دارای قابلیت دید در شب باشد که البته امروزه اکثر دوربینهای مداربسته موجود در بازار قابلیت دید در شب سیاه و سفید یا رنگی را دارا می باشند. در ادامه بهترین دوربین های مدار بسته برای منزل را معرفی می کنیم.

نکته قابل توجه این است که امروزه تمامی دستگاههای DVR، NVR و دوربینهای WIFI یا بیسیم قابلیت انتقال تصاویر بر روی گوشی تلفن همراه را دارا می باشند.

جمع بندی

برای نصب دوربین مدار بسته در خانه باید به مواردی همچون جای نصب دوربین، استفاده از دوربین مناسب و سیم کشی صحیح توجه کرد. به طور کلی دوربین های مدار بسته خانگی از تجهیزات مهم و ضرورری به ویژه برای خانه های ویلایی محسوب می شوند. با خرید و نصب یک دوربین مدار بسته مناسب می توان امنیت و آسایش را در محل زندگی فراهم کرد.

در این مطلب سعی کردیم شما را با ضرورت نصب دوربین های مدار بسته در خانه آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دوربین مدار بسته، می توانید به بخش کامنت ها یا شماره های موجود در سایت مراجعه کنید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X