سبد خريد

بنر معرفی دوربین مداربسته و سوئیچ شبکه برند داهوا

یکی از پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین برندهای بازار حفاظتی و امنیتی در جهان برند داهوا میباشد. در این مقاله قصد داریم شما را برند داهوا مخصوصا با دوربین مداربسته داهوا و سوئیچ شبکه این شرکت بیشتر شما را آشنا کنیم. این مقاله توسط شرکت ایران الکترونیک تهیه شده است. همچنین شما میتوانید برای خرید دوربین مداربسته از طریق سایت این شرکت اقدام فرمایید.

آشنایی با برند داهوا

برند داهوا یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده محصولات امنیتی و نظارتی است که محصولات این شرکت را می‌توان در جای‌جای جهان پیدا کرد. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به دوربین‌های مداربسته، محصولات ذخیره‌سازی، محصولات کنترلی، هوشمندسازی ساختمان و غیره اشاره کرد. برند داهوا محصولات کاربردی را در حوزه امنیت یکپارچه محیطی، تشخیص چهره و حوزه‌های هوشمند جدید ارائه می‌دهد.

این شرکت چینی در طی سالیان متمادی، بیشترین سهم را در بازار جهانی داشته است. در کشورمان ایران نیز وضعیت به همین‌گونه بوده و محصولات مختلف برند داهوا توسط شرکت ما یعنی گروه ایران الکترونیک عرضه می‌شود و شما میتوانید برای خرید داهوا از طریق سایت این مجموعه اقدام کنید. در ادامه قصد داریم شما را با محصولات مختلف برند داهوا در ایران الکترونیک آشنا کرده و به بررسی مشخصات آنها بپردازیم.

عکس دوربین مداربسته برند داهوا

چرا محصولات برند داهوا در بازارهای بین‌المللی تا به این حد محبوب هستند؟

داهوا به عنوان یک تولیدکننده چینی تجهیزات نظارت تصویری، به دلایل مختلفی در بازارهای بین‌المللی محبوب شده است.

اولاً داهوا طیف گسترده‌ای از محصولات را با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهد که باعث شده به عنوان گزینه‌ای جذاب برای مشتریانی که دنبال محصولاتی با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند، تبدیل شود. علاوه بر این، این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی در تحقیق و توسعه انجام داده که به آن اجازه می‌دهد محصولات با کیفیت بالا و قابل‌اعتماد تولید کند.

لازم به ذکر است داهوا دارای یک شبکه توزیع قوی بوده و خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌دهد که به آن کمک کرده تا شهرت قوی در بازار ایجاد کند. این شرکت همچنین تجارت خود را با بسیاری از کشورها گسترش داده است که باعث شده خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهد.

در نهایت، داهوا در انطباق با فناوری‌ها و روندهای جدید، مانند تغییر به سمت سیستم‌های مبتنی بر IP و تقاضای فزاینده برای راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، موفق بوده است. این امر باعث شده تا در بازار شدیداً رقابتی امروز، باقی ‌مانده و به نیازهای در حال رشد مشتریان خود، پاسخ دهد.

محصولات برند داهوا

برند داهوا به دلیل پیروی از فلسفه نوآوری برای همگان، همواره در تلاش است تا جدیدترین محصولات حوزه امنیتی را تولید کند. از عمده محصولات برند داهوا می‌توان به دوربین‌های مداربسته در شکل‌های ظاهری و کاربردهای مختلف اشاره کرد. در این باره می‌توان گفت که دوربین‌های این شرکت بیشترین تنوع را در مدل‌های تولید شده در بین رقبای مطرح بازار دارند. همچنین از جمله محصولات شرکت داهوا می‌توان به دستگاه‌های ضبط تصاویر و سوئیچ‌های شبکه اشاره کرد. در ادامه به بررسی تمامی این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

…:::: حتما مطالعه کنید :  معرفی 2 مدل دوربین مداربسته پرفروش بازار برند داهوا ::::….

دوربین‌های مداربسته داهوا

شرکت داهوا به عنوان تولیدکننده برتر تجهیزات امنیتی، مدل‌های مختلفی از دوربین مداربسته را تولید و روانه بازار جهانی کرده است. دوربین مداربسته داهوا بر اساس شکل ظاهری و نوع سیستم عامل به کار رفته، انواع مختلفی دارد که در ادامه، با آنها آشنا می‌شوید.

انواع دوربین‌های مداربسته داهوا از نظر شکل

  •  دوربین‌های مداربسته بالت

یکی از عمده محصولات برند داهوا در حوزه دوربین مداربسته، از نوع دوربین‌های بولت است. این دوربین‌ها که شکل استوانه ای داشته و به دلیل سایز نسبتاً بزرگ‌ترشان در دیدرس عموم هستند، معمولاً برای کاربری در فضای باز یا محیطهای سر بسته ای با ارتفاع سقف زیاد(سوله ها) مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدین ترتیب معمولاً این دوربین‌ها در برابر شرایط نامساعد محیطی از جمله بارش باران، به صورت مقاوم تولید می‌شوند. البته در دیدرس بودن این نوع دوربین‌های مداربسته مزیت دیگری را نیز از بابت بازدارنده بودن این دوربین‌ها از سرقت‌ها، دارند.

مدل‌های مختلفی از دوربین مداربسته بولت داهوا تولید شده‌اند که برای کاربری‌های مختلف از جمله خانگی، اداری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دوربین‌ها در طیف‌های مختلفی از نظر کیفیت، سیستم عامل و قیمت تولید می‌شوند که با توجه به شرایط محیطی، می‌توانید از بین مدل‌های مختلف دوربین مداربسته بولت داهوا، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

عکس دوربین‌های مداربسته بالت

  • دوربین‌های مداربسته دام

دوربین مداربسته دام، نوع دیگری از محصولات برند داهوا است که در مدل‌ها و کاربری‌های مختلف تولید می‌شود. این دوربین‌ها به دلیل طراحی کوچک‌تر و جمع و جورتری که دارند، کمتر جلب‌توجه کرده و امکان نصب در محیط‌های مختلف را دارند. از دیگر مزایای این دوربین‌ها می‌توان به طراحی گنبدی‌شکل آنها اشاره کرد که احتمال آسیب‌دیدگی در برابر شرایط به وجود آمده در محیط را کمتر می‌کنند.

همچنین در صورتی که این دوربین‌ها در یک نقطه مناسب در محیط قرار داده شوند، زاویه دید بسیار وسیعی از یک محیط را پوشش داده و در راستای نظارت حداکثری در محیط خواهند بود.

عکس دوربین‌های مداربسته دام

  • دوربین‌های مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته اسپید دام، دسته دیگری از محصولات برند داهوا است که با نام PTZ نیز شناخته می‌شود. این دوربین‌ها به‌نوعی مدل پیشرفته‌تر دوربین‌های دام هستند که در کنار قابلیت چرخش در بعد افقی، امکان چرخش در بعد عمودی را نیز دارند. همچنین این دوربین‌ها معمولاً قابلیت بزرگ‌نمایی تصویر گرفته شده را نیز به تیم امنیتی می‌دهند که تأثیر بسزایی در مواردی همچون کنترل و تشخیص جرایم دارند.

عکس دوربین‌های مداربسته اسپید دام

  • دوربین‌های مداربسته رومیزی

دوربین‌های مداربسته رومیزی، دسته‌ای دیگر از محصولات برند داهوا هستند که برای کاربری‌های خانگی بهترین گزینه محسوب می‌شوند. این دوربین‌ها با قابلیت قرارگیری در محیط‌های مختلف از جمله روی میز یا قفسه کمد و حتی بر روی دیوار، انعطاف‌پذیری بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهند. از عمده کاربردهای این دوربین‌ها می‌توان به استفاده به عنوان بی‌بی کم یا کنترل فعالیت‌های سالمندان اشاره کرد.

با این حال یکی از معایب این دوربین‌ها نیز اطمینان امنیتی کمتر آنهاست. به طور مثال اگر سارق متوجه این دوربین شود، می‌تواند آن را به راحتی با خود حمل کند. با این حال با توجه به موارد کاربری خاص‌تری که برای یک دوربین مداربسته رومیزی وجود دارد، این دوربین‌ها هم مشتریان خاص خودشان را دارند. به همین دلیل برند داهوا همواره این نوع از دوربین‌های مداربسته را در سبد محصولات خود حفظ می‌کند.

عکس دوربین‌های مداربسته رومیزی

انواع دوربین‌های مداربسته داهوا از نظر سیستم عامل

انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته داهوا از نظر سیستم عامل وجود دارند. در ادامه با دو نوع اصلی سیستم‌عامل‌های استفاده شده در دوربین‌های جدید برند داهوا آشنا می‌شوید.

  • دوربین مداربسته CVI

دوربین‌ مداربسته CVI دسته‌ای خاص از انواع دوربین‌های آنالوگ برند داهوا است که با تکنولوژی به‌روزتر به بازار عرضه می‌شود. این دوربین‌ها به دلیل آنالوگ بودن، قیمت کمتری نسبت به دوربین‌های جدیدتر (تحت شبکهIP) دارند. با این حال، یک مشکل عمده که در دوربین‌های آنالوگ وجود داشت، در دوربین های با سیستم عامل CVI رفع شده است. آن مشکل نیز افت کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین‌ها در درازمدت و یا در فواصل طولانی است. حتی این مشکل در سری‌های HD نیز وجود دارد. در دوربینهای آنالوگ داهوا که با سیستم عامل CVI ساخته می شوند، به هنگام تصویربرداری، به هیچ وجه دچار افت کیفیت نشده و همچنین پس از سال‌ها استفاده، تغییر خاصی در کیفیت تصویربرداری این دوربین‌ها رخ نخواهد داد.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP

دوربین مداربسته تحت شبکه یاIP ، دسته دیگری از دوربین‌های تولید شده توسط برند داهوا است که از تکنولوژی جدیدتری برای کار خود استفاده می‌کند. این دوربین‌ها به جای استفاده از سیگنال‌های آنالوگ، از سیگنال‌های دیجیتال برای تصویربرداری استفاده می‌کنند و هم می توانند کیفیت بسیار بالاتری را نسبت به دوربین‌های آنالوگ ارائه دهند و هم در پروژه های بزرگ با تعداد دوربین بالا و مساحت زیاد، عقلانی ترین و کاربردی ترین راه به دلیل سهولت و امکانات بیشتر در کابل کشی، استفاده از دوربینهای تحت شبکه است. با این حال، قیمت این دوربین‌ها به هنگام خرید کمی بیشتر از رقبای آنالوگ خود بوده و به همین دلیل ممکن است که برخی افراد، خرید نمونه‌های آنالوگ را نسبت به خرید دوربین‌های تحت شبکه، ترجیح دهند. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله «« دوربین های مدار بسته آی پی چیست؟ »» را بخوانید.

دستگاه ضبط تصاویر داهوا

دستگاه ضبط تصاویر، یکی دیگر از محصولات تولید شده توسط برند داهوا است که در ایران الکترونیک در مدل‌های مختلفی برای فروش عرضه شده‌ است. در ادامه با دو مدل از پرفروش ترین دوربین مدار بسته این برند در این حوزه آشنا می‌شوید.

دستگاه ضبط‌کننده تصاویرXVR ، یکی از محصولات برند داهوا است که وظیفه ضبط و مدیریت تصاویر و ویدئوهای ضبط شده توسط دوربین‌های مختلف یک شبکه مداربسته را دارد. این دستگاه که به‌نوعی نسل جدید دستگاه‌های ضبط‌کننده تصاویر DVR است، هم قابلیت اتصال دوربین‌های مداربسته آنالوگ، هم امکان اتصال دوربین‌های آی پی یا تحت شبکه و هم به صورت ترکیبی را نیز در یک مجموعه ایجاد می‌کند. این امر باعث می‌شود که بتوانیم در یک مجموعه از هر دو مدل دوربین‌های مداربسته CVI و IP استفاده کنیم.

این نوع از دستگاه‌های ضبط‌کننده تصاویر، در تعداد مختلف کانال و ظرفیت ذخیره‌سازی به بازار عرضه می‌شوند. به طور مثال شما می‌توانید بسته به میزان کاربری و تعداد کانال یا دوربین، از دستگاه‌های 4 تا 32 کانال را خریداری کنید.

عکس دستگاه ضبط تصاویر XVR

دستگاه ضبط‌کننده تصاویرNVR ، دیگر از محصولات برند داهوا است که هدف تقریباً یکسانی را با دستگاه‌های XVR دنبال می‌کند. با این حال، روش انجام دادن این کار کمی متفاوت است. دستگاه NVR تنها برای اتصال دوربین‌های مداربسته آی‌پی یا تحت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این دستگاه‌ها قابلیت اتصال انواع دوربین‌های مداربسته تحت شبکه بیسیم و سیمی را ارائه می‌دهند.

عکس دستگاه ضبط تصاویر NVR

…:::: مقاله پیشنهادی :  تفاوت های بین دو دستگاه دی وی آر و ان وی آر :::….

سوئیچ شبکه

دسته‌ای دیگر از محصولات برند داهوا، انواع سوئیچ های شبکه هستند. داهوا مدل‌های مختلفی از سوئیچ شبکه را برای استفاده در شبکه دوربین‌های مداربسته و شبکه های کامپیوتری تولید و روانه بازار کرده است. در سبد محصولات برند داهوا می‌توانید سوئیچ های 4 تا 28 کاناله را داشته باشید. از نظر پشتیبانی پورت اترنت نیز باید گفت که مدل‌های مختلف سوئیچ برند داهوا از پورت‌های 100 تا 1000 مگابایتی پشتیبانی می‌کنند. همچنین در بین تولیدات این شرکت، می‌توان مدل‌هایی را که از سوئیچ PoE پشتیبانی می‌کنند و همچنین مدل‌های فاقد پشتیبانی از این سیستم را پیدا کنید.

عکس سوئیچ شبکه داهوا

خرید محصولات برند داهوا از فروشگاه ایران الکترونیک

در این مقاله شما را با محصولات برند داهوا در حوزه تجهیزات نظارتی و امنیتی آشنا کردیم. به طور کلی می‌توان گفت که در بین سبد محصولات برند داهوا، می‌توانید مدلی که دقیقاً برای کاربری شما مناسب باشد را پیدا کنید. البته، تنوع محصولات فروشگاهی که محصولات داهوا را عرضه می‌کند نیز شرط مهمی است. فروشگاه ایران الکترونیک به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات نظارتی و امنیتی در کشور، مفتخر است اعلام کند که یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه کننده محصولات برند داهوا در کشور است.

عکس خرید محصولات برند داهوا از فروشگاه ایران الکترونیک

همچنین باید اشاره کنیم که محصولات داهوا که در فروشگاه ایران الکترونیک عرضه می‌شوند، از گارانتی و خدمات پس از فروش بلندمدت بهره می‌برند. همچنین امکان ارسال سریع به‌تمامی نقاط کشور وجود داشته و در صورت وجود هرگونه مشکل، گروه پشتیبانی ایران الکترونیک، خدمات پشتیبانی و مشاوره 24 ساعته را عرضه می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت، با واحد فروش گروه ایران الکترونیک در ارتباط باشید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X