سبد خريد

تفاوت های بین دو دستگاه دی وی آر و ان وی آر

در دنیای پیشرفته و فناوری امروزی، دستگاه‌های دی‌وی‌آر (Digital Video Recorder) و ان‌وی‌آر (Network Video Recorder) از مهم‌ترین ابزارهای ضبط و نگهداری تصاویر ویدیویی برای امنیت و نظارت استفاده می‌شوند. این دو دستگاه، با هدف ذخیره‌سازی و مدیریت تصاویر ضبط شده از دوربین‌های مداربسته به کار می‌روند. در این مقاله، ما به بررسی تفاوت‌های بین دو دستگاه دی‌وی‌آر و ان‌وی‌آر پرداخته‌ایم تا بهترین انتخاب برای نیازهای شما را مشخص کنیم. این مقاله توسط شرکت ایران الکترونیک تهیه شده است و شما میتوانید برای خرید دوربین مداربسته و دستگاه‌های ضبط تصاویر از طریق سایت این شرکت اقدام فرمایید.

کلمه ان وی آر مخفف Network Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی شبکه است و با نام دستگاه ضبط تحت شبکه نیز شناخته می شود. این اسم معمولاً در برابر دی وی آر که مخفف Digital Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی دیجیتال است به کار برده می شود و ضلع مقابل دستگاه DVR می باشد. اختلاف نام این دو دی وی ار DVR ضبط کننده تا حدود زیادی می تواند نشان دهنده تفاوت آنها باشد که انعطاف و سازگاری دستگاه NVR با انواع شبکه در برابر سازگاری دستگاه DVR را بیان می‌کند. غالباً اولین تفاوتی که توجه ما را به خود جلب می‌کند تفاوت چشمگیر ما بین قیمت این دو دستگاه ضبط است. قیمت دستگاه ضبط NVR با توجه به نوع دوربین مداربسته ای که به این دستگاه متصل می شود، مشخصاً بالاتر از DVR است که این مسئله فقط به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر، استفاده از پردازنده های قویتر، کاربردهای تخصصی و قابلیت‌های هوشمند مورد استفاده در NVR است.

به بیان کلی سخت افزار و نرم افزار در دوربین های مداربسته تحت شبکه از نظر پیشرفته بودن دارای قیمت بالاتری نسبت به تجهیزات آنالوگ هستند و NVR هم از همین قانون پیروی می‌کند.

…::: حتما مطالعه کنید : معرفی دوربین مداربسته و سوئیچ شبکه برند داهوا :::…

تفاوت دستگاه dvr و nvr

  1. سیستم های DVR داده های ویدئویی را در دستگاه ضبط، پردازش می کنند.
  2. سیستم های NVR داده های ویدئویی را در دوربین رمز گذاری و پردازش کرده سپس آن ها را به ضبط کننده NVR انتقال می دهند.
  3. از آنجا که DVR ها و NVR ها داده های فیلم را متفاوت پردازش می کنند، شما با انتخاب هر کدام از آن ها به دوربین های متفاوتی نیز نیاز خواهید داشت.
  4. برای دوربین های تحت شبکه از NVR استفاده می شود در حالی که DVR ها بیشتر برای دوربین های آنالوگ به کار می روند.
  5. یک سیستم مبتنی بر DVR یک سیستم امنیتی با سیم بوده ولی سیستم های NVR می توانند بدون سیم نیز باشند.

…::: حتما مطالعه کنید : دوربین های مدار بسته آی پی چیست؟ :::…

جوانب مثبت و منفی تفاوت دستگاه dvr و nvr

پیشرفت های سیستم آنالوگ در سالهای گذشته موجب به وجود آمدن سیستم آنالوگ با کیفیت بالا شد. این موضوع منجر به کاهش شکاف در وضوح تصویر بین سیستم آنالوگ و دیجیتال شد. شما احتمالاً متوجه قیمت پایین تر سیستم های امنیتی مبتنی بر DVR نسبت به سیستم های NVR شده اید و این یک مزیت جذاب برای خرید سیستم های DVR است.

سیستم اجرایی

نحوه اجرای سیستم و پیاده سازی دوربین مداربسته در دستگاه ضبط دی وی ار به صورت اتصال مستقیم دوربین با استفاده از کابل کواکسیال به کانال ورودی تصویر پنل پشت دستگاه است ولی در دستگاه ضبط ان وی ار اینکار به صورت غیر مستقیم می باشد یعنی ابتدا شما می بایست دوربین را به یک سوئیچ شبکه با استفاده از کابل شبکه متصل نمایید و سپس از سوئیچ یک کابل به پورت شبکه NVR متصل کنید تا ارتباط برقرار شود این امر به این دلیل است که در ان وی ار مانند دی وی ار برای هر دوربین مداربسته یک کانال تصویر مجزا به صورت یک فیش یا سوکت ورودی قرار ندارد که در مجموع یک پورت شبکه تعبیه شده است که بتوانید ابتدا تمامی دوربین های مداربسته خود را به سوئیچ شبکه منتقل نمایید و سپس از خروجی سوئیچ شبکه یک کابل به NVR متصل نمایید و با این تفاسیر برای استفاده از دستگاه ضبط تحت شبکه می بایست یک سوئیچ شبکه هم برای اتصال دوربین ها به دستگاه، تهیه نمایید.

…::: حتما مطالعه کنید : نحوه اتصال دوربین مداربسته IP به DVR :::…

سخن آخر

فروشگاه ایران الکترونیک، مشاور، طراح و مجری سیستم‌ های نظارت تصویری میباشد. ما مفتخر هستیم که در طول مدت زمان فعالیت خود بیش از هزاران پروژه مختلف در سراسر کشور به انجام رسانیده است که در حدود ۵۰ نوع صنف و کاربری مختلف در محیط‌ های آموزشی، بیمارستانی، بانک‌ ها، مراکز نظامی و … را شامل می‌شود. ما با توجه به رعایت حقوق کار فرمایان گرامی و ارائه خدمات و پشتیبانی به ‌موقع، فروش کالا با ضمانت ‌نامه و گواهی اصالت کالا صورت می ‌پذیرد و آماده ارائه خدمات فروش، نصب و پشتیبانی با قیمت های رقابتی می باشیم.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X