سبد خريد

امروز در این مقاله به تعریف دزدگیر اماکن پرداخته ایم و تمام تجهیزات و لوازم جانبی دزدگیر اماکن را به شما معرفی کرده ایم. در انتهای مقاله چند مدل از بهترین دزدگیر اماکن ایرانی را به شما معرفی کرده ایم. لطفا تا انتها همراه ما باشید. این مقاله توسط شرکت ایران الکترونیک تامین کننده تجهیزات نظارتی و حفاظتی تهیه شده است، شما میتوانید برای خرید دزدگیر اماکن از طریق سایت، حضوری و یا تلفنی سفارش خود را ثبت کنید یا قبل از سفارش و خرید، مشاوره رایگان دریافت کنید.

تعریف دزدگیر اماکن

سیستم دزدگیر اماکن یک سیستم امنیتی هوشمند و بسیار کاربردی است که برای جلوگیری از سرقت‌های احتمالی در اماکن مختلف اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه با رشد فزاینده قیمت‌ها و بالارفتن ارزش مادی اجناس و وسایل، حفاظت از دارایی‌هایمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. به خصوص که با افزایش آمار سرقت در محیط‌های مسکونی و تجاری مواجه هستیم.

سیستم دزدگیر اماکن نوعی پکیج هوشمند الکترونیکی است که بر حرکت و ورود افراد غیرمجاز در زمان مشخص به محل شما حساس بوده و در صورت تشخیص ورود افراد غیرمجاز شروع به آژیر زدن می‌کند. البته پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که عملکرد این سیستم‌ها تنها به ایجاد آژیر هشدار محل حادثه خلاصه نشود. امروزه این سیستم‌ها از تکنولوژی‌های روز بهره برده و می‌توانند صاحبان خود را از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک از وجود خطر سرقت آگاه نمایند. در ادامه با کاربرد و مشخصات سیستم دزدگیر اماکن به طور کامل آشنا خواهیم شد. همچنین به بررسی محصولات برند سیماران که جزء دزدگیر اماکن مرغوب در بازار شناخته می‌شوند، خواهیم پرداخت.

عکس دزدگیر اماکن

…:::: حتما مطالعه کنید : 0 تا 100 راهنمای نصب دزدگیر ::::…

اجزای سیستم دزدگیر اماکن و بررسی قابلیت‌های آن‌ها.

در این بخش می‌خواهیم شما را با اجزای سیستم دزدگیر اماکن و قابلیت‌هایی که هر کدام از این دستگاه‌ها به مجموعه دزدگیر می‌دهند، آشنا کنیم.

  • پنل دزدگیر

اصلی‌ترین بخش سیستم دزدگیر اماکن، پنل است که تمامی قطعات و اجزای الکترونیکی اصلی در داخل آن قرار گرفته‌اند. به‌نوعی می‌توان گفت که پنل دزدگیر، قلب این سیستم بوده و قابلیت فرماندهی به بخش‌های دیگر را دارد. این پنل‌ها برد الکتریکی دارند که هر کدام از آنها دارای تعداد زون است. زون که به فارسی منطقه نام‌گذاری می‌شود، یک نوع کانکتور است که در پنل مرکزی دزدگیر اماکن قابلیت اتصال به سنسورهای مختلف را به آن می‌دهد.

دزدگیر شما به‌وسیله این سنسورها از وجود حرکات اضافی در محیط مطلع شده و اقدامات بعدی را انجام می‌دهد. هریک از این زون‌ها می‌توانند به سنسورهای مختلفی متصل شوند که عملکرد هر یک، قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیم را دارد. لازم به ذکر است که در مدل‌های مختلف دزدگیر اماکن مرغوب، امکان اتصال به چند سنسور مختلف به صورت سیمی و بی‌سیم وجود دارد.

عکس پنل دزدگیر اماکن

  • تلفن‌کننده دزدگیر

تلفن‌کننده دزدگیر اماکن بخش کاربردی دیگری است که در مدل‌های جدید دزدگیرهای اماکن وجود دارند. شما می‌توانید تعدادی شماره‌تلفن را در حافظه موجود در پنل دزدگیر وارد نمایید. این شماره‌ها به صورت اولویت‌بندی در حافظه دستگاه ذخیره می‌شوند تا در زمان وقوع سرقت با تماس‌گرفتن و یا ارسال پیامک از طریق این شماره‌ها، افراد را از وجود خطر مطلع سازد.

از نظر نحوه تماس‌گیری با صاحبان، سه مدل مختلف از سیستم‌های دزدگیر وجود دارند.

مدل اول تحت عنوان دزدگیر اماکن سیم‌کارتی شناخته می‌شود. در این مدل یک سیم‌کارت جی اس ام در پنل مرکزی نصب می‌شود. بدین ترتیب دستگاه به هنگام وقوع شرایط خطرناک از طریق این سیم‌کارت با مالکین از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک] ارتباط برقرار می‌کند.همچنین در مدل سیم کارتی، تمامی موارد مهم از قبیل( به صدا در آمدن آژیر، قطع و وصل برق شهر، ایراد در باطری بکاپ دستگاه، ایراد در هر یک از سنسورها و … از طریق پیامک به شماره های ذخیره شده اطلاع داده می شود.

 مدل دوم دزدگیر اماکن سیمی(خط ثابت) است که در این مدل، سیستم دزدگیر با اتصال به یک خط تلفن، همان کار مشابه را از طریق این خط تلفن ثابت انجام خواهد داد.(فقط در این مدل امکان ارسال پیامک وجود ندارد).

مدل سوم دزدگیر اماکن سیم کارتی و خط ثابت: در این مدل با توجه به اینکه دستکاه هم امکان نصب سیم کارت و هم خط تلفن ثابت را دارد، از هر دو امکان به صورت کامل استفاده می کند.

  • بلندگوی دزدگیر

بلندگوی دزدگیر اماکن، بخش دیگری است که یک سیستم دزدگیر را تکمیل می‌کند.در زمانی که پنل دستگاه از طریق سنسورها حرکات غیر مجاز در زمان غیر مجاز در محیط را بگیرد، دستور شروع آژیرهای صوتی را با صدای بلند در محیط به بلندگو صادر خواهد کرد. معمولاً این بلندگوها به صورت سیمی با پنل مرکزی در ارتباط خواهند بود.

یک نکته بسیار کاربردی در مورد بلندگو دزدگیر اماکن:

همانطور که گفتیم بلندگو وقتی فعال می شود که پنل دستگاه به آن فرمان دهد، حال اگر یک مهاجم قبل از شروع حرکات مجرمانه، برای آسودگی خیال از این بابت که صدای دزدگیر بلند نشود، اقدام به قطع سیم های بلندگوی دزدگیر نماید، اگر 2 نکته ی بسیار بسیار مهم ذیر رعایت نشده باشد، مهاجم با قطع سیمهای بلندگوی دزدگیر، از ایجاد صدای دستگاه جلوگیری نموده و با خیال راحت به اقدام خود ادامه می دهد و می تواند خسارتهای مالی  و جانی زیادی را به بار آورد.

  • حتما حتما حتما باید دز زمان نصب دستگاه و اتصال بلندگو به آن، تمپر بلندگو فعال شود.

به زبان ساده، تمپر قطعه ای است که تشخیص خرابکاری و قطع بودن بلندگو را می دهد.یعنی زمانی که فرد مهاجم اقدام به قطع سیمهای بلندگو نماید، اگر تمپر فعال باشد، دستگاه دزدگیر تشخیص میدهد که خرابکاری به وقوع پیوسته و سیستم آلارم را فعال می نماد.

  • حال اینطور در نظر میگیریم که تمپر هم فعال باشد، اگر فقط یک بلندگو در سیستم نصب شده باشد، مهاجم با قطع سیم بلندگو باز هم عملا صدای دستگاه را قطع کرده است.اما اگر بیش از یک بلندگو نصب کنیم، مثلا یک بلندگو بیرون و یک بلندگو داخل یا یک بلنگو در یک سمت ساختمان و دیگری در سمتی دیگر، به محض قطع سیمهای اولین بلندگو، ضمن اینکه سیستم آلارم دستگاه فعال می شود، بلندگو یا بلندگوهای دیگر شروع به آژیر کشیدن و ایجاد وحشت برای مهاجم و مطلع کردن افراد می کند.

عکس دزدگیر اماکن مرغوب

…:::: حتما مطالعه کنید : خرید پکیج دزدگیر اماکن چه فایده‌ای دارد؟ ::::…

سنسور های دزدگیر اماکن:

  • سنسور چشمی دزدگیر اماکن

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره نمودیم یک سیستم دزدگیر اماکن به سنسورهای مختلف از طریق سیم یا بی‌سیم متصل میشود. سنسور چشمی مهم‌ترین سنسور استفاده شده در این دزدگیرها است که از حسگرهای مادون‌قرمز جهت تشخیص حرکات محیطی استفاده می‌کند. زمانی که فردی از مقابل این سنسورها عبور کند، این سنسور پیام هشدار را به پنل مرکزی ارسال نموده و زنگ خطر زده می‌شود. نحوه اتصال سنسور چشمی به پنل مرکزی می‌تواند به صورت سیمی یا بی‌سیم باشد. معمولاً در هر سیستم دزدگیر اماکن، حداقل یک عدد از این چشمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • سنسور مگنت دزدگیر اماکن

سنسور مگنت دزدگیر اماکن در حقیقت دو عدد آهنربا می باشد که در حالت عادی باید از طریق جاذبه به هم وصل باشندکه یک آهنربا به چهارچوب درب و آهنربای دیگر به خود درب واحد، دقیقا بسیار نزدیک و متصل به هم از داخل نصب می شوند.در زمانی که سیستم دزدگیر غعال است، اگر درب باز شود یعنی عملا این دو آهنربا از یکدیگر جدا شده اند، در زمان جدا شدن این دو آهنربا از هم، سیگنالی به پنل دستگاه ارسال می شود و سیستم باز شدن غیر مجاز درب را در زمان فعال بودن سیستم تشخیص داده و سیستم آلارم فعال می شود.سنسور مگنت در مدلهای بی سیم و سیمی موجود است.

  • سنسور شوک دزدگیر اماکن

یکی دیگر سنسورهای بسیار کاربردی دزدگیر اماکن شوک سنسور هست که کارکرد آن به این صورت است که از داخل واحد به درب ورودی یا پنجره ها نصب می شود. این سنسور به ارتعاش و ضربه حساس است و در زمان فعال بودن سیستم، درصورتیکه ضربه ای به محل نصب وارد شود، با راسال سیگنال به دستگاه مرکزی، سیستم آلارم را فعال می کند.کاربرد این سنسور در این است اگر مهاجم اقدام به شروع عملیات تخریب به جهت ورود بر روی درب یا پنجره ای که این سنسور بر روی آن نصب است کند، در بدو شروع عملیات یا زدن ضربه در زمان فعال بودن سیستم، سیستم آلارم فعال می شود.

پس می توان گفت این سنسور از دیگر سنسورها سریعتر عمل کرده و بسیار کاربردی می باشد. تلفین این سنسور با سنسور چشمی یا سنسور مگنت، یک پکیج بسیار قدرتمند از امنیت را فراهم می نماید.

  • باتری بک‌آپ یا پشتیبان

باتری بک‌آپ یک تأمین‌کننده پشتیبان برق برای مواقعی است که برق سیستم به دلایل مختلفی از جمله قطعی سراسری و یا قطعی توسط سارقین از کار می‌افتد. در این زمان، باتری پشتیبان وارد مدار شده و باعث می‌شود تا عملکرد کلی سیستم بدون هیچ اختلالی ادامه یابد‌. با این کار عملکرد سیستمی و کارایی دزدگیر را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. به گونه‌ای که امکان پایش حداکثری در تمامی مواقع وجود خواهد داشت.

  • ریموت کنترل

عضو دیگر مجموعه دزدگیر اماکن، ریموت‌کنترل‌های آن است که هر پکیج خریداری شده معمولاً دو عدد کنترل جهت استفاده توسط ۲ کاربر سیستم قرار داده می‌شوند. این ریموت‌ها با باتری کار کرده و در صورت اتمام شارژ باتری، می‌توان آن را با یک باتری جدید جایگزین نمود.

دزدگیر اماکن سیماران

آشنایی با محصولات سیماران

دزدگیر سیماران، به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های دزدگیر اماکن خوش قیمت و مرغوب در بازار شناخته می‌شود. شرکت سیماران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات الکترونیکی در کشور است که محصولات خود را با استانداردهای روز دنیا و منطبق با نیاز کاربران تولید می‌کند. در بخش دزدگیرهای اماکن این شرکت، تمامی محصولات مربوط به این سیستم‌ها را تولید کرده است. اگر بخواهیم شما را با معروف‌ترین مدل‌های این شرکت که مشتریان داخلی و بین‌المللی دارند آشنا کنیم، می‌توان به دو مدل زیر اشاره نمود.

این مدل از برند سیماران به عنوان یک سیستم دزدگیر اماکن سیم کارتی گفته می‌شود که به عنوان یکی از ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین سیستم‌های امنیتی شناخته می‌شود. امکان استفاده از این سیستم در محیط کار، منزل و آپارتمان وجود دارد. این محصول دارای ۵ زون سیمی و یک زون بی‌سیم است. قابل‌توجه است که این سیستم قابلیت ارسال پیام‌های هشدار از طریق تماس تلفنی، پیامک و نرم افزار اندرویدی دارد. این سیستم می‌تواند گزارش قطع و وصل‌شدن برق شهری را به شما داده و حافظه دستگاه امکان ذخیره 20 شماره‌تلفن را به شما می‌دهد.

این مدل از محصولات سیماران قابلیت‌های بیشتری را نسبت به مدل قبلی ارائه می‌دهد. به طور مثال، این دستگاه علاوه بر امکان نصب سیم‌کارت، امکان ارتباط از طریق تلفن ثابت را نیز به کاربر خود می‌دهد. ارسال پیام‌های هشدار از طریق تماس تلفنی، پیامک تلفن همراه و نرم‌افزارهای تلفن همراه اندروید و IOS وجود دارد. تنها کافی است تا شماره‌های تلفن در حافظه پنل ذخیره شوند تا در مواقع لزوم دستگاه بر طبق اولویت پیام‌های هشدار را ارسال نماید.

نمایندگی رسمی محصولات سیماران

فروشگاه ایران الکترونیک به عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش محصولات سیماران در کشور فعالیت می‌کند. شما قادر خواهید بود تا انواع مدل‌های دزدگیر اماکن محبوب و خوش قیمت را با قیمت نمایندگی از فروشگاه ما خریداری نمایید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان بخش فروش از طریق شماره‌های موجود در پایین همین صفحه در ارتباط باشید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X