سبد خريد

دوربین مداربسته AHD چیست؟

همانطور که میدانید دوربین مداربسته دارای انواع مختلفی از جمله آی پی، آنالوگ، AHD، CVI و … می باشد. این موضوع کار را برای افرادی که به دنبال فقط خرید دوربین برای منزل یا محل کار خود هستند، بسیار سخت و پیچیده میکند. شرکت ایران الکترونیک در مجموعه ای از مقالات خود قصد دارد به معرفی انواع دوبین مداربسته بپردازد تا انتخاب راحت تری برای خرید دوربین مداربسته خود داشته باشید. در این مقاله به معرفی دوربین های AHD پرداخته ایم. برای اطلاعات در مورد دوربین IP یا تحت شبکه نیز میتونید به مقاله دوربین های مداربسته آی پی چیست که قبلا منتشر کرده ایم مراجعه فرمایید. . لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دوربین ahd چیست؟

دوربین مداربسته AHD یک استاندارد نظارت تصویری تلویزیونی با کیفیت بالا است که از کابل کواکسیال برای انتقال ویدئو HD از دوربین های مداربسته به DVR های AHD استفاده می کند. AHD از پروتوکل های ویدئویی HD 720p و 1080p پشتیبانی می کند. تکنولوژی AHD توسط کمپانی کره ای با نام Nextchip به بازار عرضه شد. دوربین های تولید شده با تکنولوژی AHD در ابتدا تنها قابلیت ارائه تصاویر با کیفیت 1.4 مگاپیکسل را داشتند. اما به مرور زمان و ارتقا بازار رقابتی، شرکت نسخه 5 مگاپیکسلی از این دوربین را نیز روانه بازار نمود.

…::: خرید دوربین هایک ویژن با تخفیفات روزانه :::…

نحوه عملکرد دوربین های ahd چگونه است؟

اساس کار تکنولوژی AHD بر پایه انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته بر مبنای سیستم های تلویزیونی دیجیتال (DTV) است. در این تکنولوژی، اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می کنند اما نوع کد گذاری آنها امکان انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با رزولوشن بالاتر را ایجاد می کند. کد گذاری دوربین توسط چیپ AHD TX انجام می شود. این چیپست اطلاعات دیجیتال را از دوربین دریافت کرده و آنها را به صورت AHD کد گذاری می کند. در سمت DVR نیز چیپست AHD RX اطلاعات کد گذاری شده را دریافت کرده و آنها را مجدد به صورت دیجیتال برای ضبط در خواهد آورد.

…::: حتما مطالعه کنید : معرفی دوربین مداربسته و سوئیچ شبکه برند داهوا :::…

دوربین مداربسته ahd از چه کابلی استفاده می کند؟

انتقال تصویر دوربین مدار بسته AHD به DVR ها با استفاده از همان نوع کابل کواکسیال که برای دوربین های مداربسته آنالوگ سنتی استفاده میشد انجام می پذیرد، معمولا این کابل ها کواکسیال RG59 یا RG58 است. یکی از مزایای استفاده از AHD در دوربین مداربسته HD-SDI (یکی دیگر از استانداردهای دوربین مداربسته HD برروی کابل کواکسیال) این است که کابل کواکسیال RG59 می تواند فاصله های زیادی را بدون از دست دادن تصویر اجرا کند.  تا کنون در تجربه ما، نصب کنندگان می توانند به طور قابل اعتماد از کابل کواکسیال RG59 تا حداکثر فاصله 800 فوت برای دوربین های ای اچ دی استفاده کنند. دوربین های ای اچ دی همچنین می توانند از کابل UTP با ویدیو بالن برای اجرای کابل تا 320 متری یا 960 فوت با CAT5 استفاده کنند.

…::: خرید دوربین مداربسته داهوا با تخفیفات روزانه :::…

مزایای دوربین مداربسته ahd چیست؟

  • توانایی ارائه تصاویر با روزولوشن بالا :

دوربین های آنالوگ قدیمی تنها توانایی ارائه تصاویری با کیفیت 0.6 مگاپیکسل را داشتند. اما امروزه با تکنولوژی تعبیه شده در دوربین های AHD این دوربین ها توانایی ارسال تصاویری تا 5 مگاپیکسل را نیز دارند.

  • امکان ارسال تصاویر تا فواصل 500 متر:

یکی از مشکلات معمول در راه اندازی یک سیستم مداربسته آنالوگ عدم ارسال صحیح تصاویر در فواصل بالاتر از 100 متر می باشد. دوربین های جدید AHD این قابلیت را دارند تا تصاویر را بر روی کابل RG59 تا فاصله 500 متر بدون هیچگونه قطعی و یا نویز ارسال نمایند.

  • استفاده از بستر ارزان قیمت آنالوگ مانند کابل RG59 و…:

یکی از مزایای این دوربین ها این است که حساسیت بسیار کمتری نسبت به کیفیت کابل مورد استفاده در سیم کشی دارند.

  • قیمت مناسب:

دوربین های AHD در هنگام ورود به بازار علیرغم کیفیت و عملکرد بهتر نسبت به دوربین های آنالوگ، قیمتی بسیار مناسب و برابر با آنها دارند. از این رو با استقبال گسترده ای از طرف مصرف کنندگان روبرو شدند. به طوریکه امروزه دیگر دوربین های آنالوگ به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

…::: خرید دوربین مداربسته تیاندی با تخفیفات روزانه :::…

سخن آخر

فروشگاه ایران الکترونیک ، مشاور، طراح و مجری سیستم‌ های نظارت تصویری میباشد. ما مفتخر هستیم که در طول مدت زمان فعالیت خود بیش از هزاران پروژه مختلف در سراسر کشور به انجام رسانیده است که در حدود ۵۰ نوع صنف و کاربری مختلف در محیط‌ های آموزشی، بیمارستانی، بانک‌ ها، مراکز نظامی و … را شامل می‌شود. ما با توجه به رعایت حقوق کار فرمایان گرامی و ارائه خدمات و پشتیبانی به ‌موقع، فروش کالا با ضمانت ‌نامه و گواهی اصالت کالا صورت می ‌پذیرد و آماده ارائه خدمات فروش، نصب و پشتیبانی با قیمت های رقابتی می باشیم.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X