سبد خريد

دوربین مداربسته POE چیست؟

با توجه به افزایش سطح نا امنی در جامعه نیاز به دوربین های مداربسته بیش از پیش احساس می شود و یکی از مهم ترین موضوعات در مباحث مربوط به آموزش برق ساختمان و امنیت آن هستند. دوربین ها انواع گوناگونی دارند دوربین مداربسته POE یکی از انواع دوربین مدار بسته است که در این مقاله قصد داریم به توضیح درباره آن بپردازیم، با ما همراه باشید. این مقاله توسط شرکت ایران الکترونیک، متخصص فروش، نصب و خرید دوربین مداربسته تهیه شده است. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دوربین مداربسته poe چیست؟

(POE: Power over Ethernet) یا تغذیه از شبکه، استانداردی است که به تجهیزات شما اجازه می‌دهد انرژی خود را به‌جای کابل برق مستقیم، از طریق شبکه داخلی تامین کنند. برای استفاده از POE در دوربین‌های مدار بسته به تجهیزات خاصی نیاز داریم.

…::: خرید دوربین هایک ویژن با تخفیفات روزانه :::…

آموزش نصب دوربین مدار بسته POE:

برای پیاده سازی دوربین مدار بسته POE روش های گوناگونی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • روش اول: (روش اتصال مستقیم سوییچ POE به دوربین)

در ابتدا یک سوییچ شبکه‌ی POE نیاز داریم،د البته دوربین‌های مدار بسته (دوربین مدار بسته تحت شبکه) نیز باید از حالت تغذیه از شبکه پشتیبانی کنند. در این وضعیت شما فقط به کابل شبکه نیاز خواهید داشت که مستقیماً بین دوربین و سوییچ ارتباط برقرار کند.

  • روش دوم: (اتصال سوییچ استاندارد به دوربین مدار بسته POE به کمک POE Injector)

در حالتی که دوربین مدار بسته‌ POE در اختیار دارید ولی سوییچ یا روتر POE در دسترس شما نیست، این روش استفاده می‌شود. شما به یک انژکتور POE و یک سوییچ یا روتر غیر POE به‌علاوه‌ دوربین مداربسته POE نیاز خواهید داشت.

…::: خرید دوربین مداربسته داهوا با تخفیفات روزانه :::…

  • روش سوم:

در این روش سوییچ و دوربین مدار بسته‌ شما هیچ یک از نوع POE نیستند. در این حالت می‌بایستی از انژکتور POE و کیت جداکننده (Spiliter Kit) استفاده کنید. برای اتصال این پیکربندی سوییچ را به کمک کابل شبکه به انژکتور POE متصل و انژکتور را به کیت جداکننده وصل می‌کنیم و بعد از آن دوربین مدار بسته POE را به کمک کابل شبکه در سیستم جای می‌دهیم.

پس این امکان وجود دارد که دوربین‌های تغذیه با برق را مانند دوربین‌های تحت شبکه استفاده کرد و تغذیه آن‌ها را به کمک کیت جداکننده از طریق شبکه و به شکل POE تأمین کرد. کیت جداکننده POE مسیری برای اتصال دوربین مدار بسته POE به شبکه و منبع تغذیه ایجاد می‌کند که در آن ولتاژ کاهش پیدا می‌کند تا مناسب دوربین باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع دوربین مدار بسته POE می توانید در دوره آموزش نصب حرفه ای دوربین مداربسته شرکت نمایید .

…::: حتما مطالعه کنید: دوربین مداربسته AHD چیست؟ :::…

مزایای استفاده از دوربین مدار بسته‌ POE :

  • کابل‌کشی آسان و کم‌هزینه – استفاده از یک نوع کابل (کابل شبکه)
  • امن و راحت
  • مدیریت آسان

…::: خرید دوربین مداربسته تیاندی با تخفیفات روزانه :::…

معایب استفاده از دوربین مدار بسته‌ POE :

  • قدرت غیرقابل تنظیم: استاندارد قدرت خروجی POE زیر 15.4 وات است. این مقدار برای اکثر دوربین مدار بسته POE کافی است. ولی برخی مدل‌ها به قدرت بیشتری احتیاج دارند …
  • ریسک متمرکز: هر سوییچ poe به چندین دوربین مدار بسته تحت شبکه متصل است و در صورت بروز مشکل برای سوییچ کار تمامی دوربین‌ها متوقف خواهد شد.
  • هزینه‌ی تجهیزات و نگهداری بالا: در مقایسه با سایر روش‌های تهیه قدرت، فناوری POE حجم کار نگهداری و تعمیر بیشتری دارد به‌خصوص اینکه داشتن منابع تغذیه‌ی جدا امنیت و ثبات این دوربین مدار بسته POE را افزایش می‌دهد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X