سبد خريد

امنیت منزل در تعطیلات نوروز

در آستانه‌ی سال نو و تعطیلات پیش‌رو آخرین چیزی که نیاز است نگران آن باشید امنیت منزل از دست سارقانی هستند که قصد دستبرد به منزل شما را دارند. سرقت از منازل در ایام تعطیلات نوروز و تابستان که بیشتر خانواده‌ها در مسافرت بسر می‌برند، شایع‎‌تر می‌باشد. بنابراین نگه‌داشتن عزیزان و دارایی‌هایتان دور از دسترس جنایتکاران بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت می‌باشد. با عنایت به این موضوع شرکت ایران الکترونیک تصمیم به تهیه این مقاله کرده است تا شما عزیزان اطلاعت بهتری برای تامین امنیت خانه یا محل کار خود داشته باشید. در نظر گرفتن احتمال سرقت از منزل در این ایام سال می‌تواند بسیار استرس‌زا و ناراحت کننده باشد. اما هر اندازه شما درباره‌ی فن‌آوری‌های جدید در حوزه‌ی امنیت منزل اطلاعات بیشتری کسب کنید، به همان مقدار احساس آرامش خاطر بیشتری خواهید کرد.

شما میتوانید با مراجعه به سایت ایران الکترونیک برای خرید دزدگیر اماکن و خرید دوربین مداربسته اقدام کنید یا قبل از خرید حتما از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

برطبق گزارشی از دانشگاه North Carolina، حدود 60 درصد از سارقان محکوم شده اظهار داشتند که حضور یک دوربین مداربسته در منزل بر تصمیم آن‌ها به سرقت تأثیر مستقیم داشته و آن‌ها را از ورود به آن منزل بازمی‌داشت. گزارش‌ها نشان می‌دهد که شمار قابل توجهی از سارقان از طریق ورودی‌ اصلی منزل که قفل نشده است، به فضای خانه دسترسی پیدا می‌کنند، به‌خصوص منازلی که در طبقه اول واقع شده‌اند- و 34 درصد از سارقان درواقع با توسل به زور و شکستن قفل درب ورودی وارد منزل می‌شوند. این بدان معنی است که خروجی‌های اصلی در هر منزل اولین دیوار دفاعی برای هر سیستم امنیتی خانگی می‌باشد.

…::: حتما مطالعه کنید: دزدگیر اماکن چیست؟ :::…

ضرورت استفاده از سیستم‌های امنیت منزل

شواهد تاریخی یک افزایش مداوم در آمار سرقت اموال را در دهه‌های 60 و 70 میلادی نشان می‌دهد که این میزان در دهه‌ی 90 سیر نزولی داشت. اگرچه این امر می‌تواند به سطوح مختلف جرم و جنایت که در طول زمان یک جامعه خاص را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، نسبت داده شود، بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش دسترسی به سیستم‌های امنیتی خانگی مقرون به صرفه تا حد قابل‌توجهی شمار سرقت منازل را در چند دهه‌ی اخیر کاهش داده است.

مسأله مهم این است که اجازه ندهیم این امنیت نسبی و ظاهری باعث آسودگی خیال ما شود. هرچند طبق آخرین آمار جرم و جنایت، میزان سرقت اموال در طول 50 سال اخیر به پایین‌ترین سطح رسیده است، عدم استفاده از تجهیزات امنیتی در منزل می‌تواند اثرات نامطلوبی برای شما و همچنین همسایگان شما داشته باشد. از آن‌جایی که منازل حومه شهر نسبت به سایر مناطق بیشتر در معرض دستبرد و سرقت قرار دارند، استفاده از سیستم‌های امنیتی می‌تواند از سرقت‌های احتمالی و به طور کلی قربانی شدن یک جامعه جلوگیری کند.

تکنولوژی IoT (اینترنت اشیاء) و خانه‌های هوشمند

اینترنت اشیا (IoT)، به دستگاه‌های فیزیکی اشاره دارد که مستقل از یکدیگر به اینترنت متصل می‌شوند و قادر به جمع آوری داده‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها هستند. این دستگاه‌ها به‌طور مؤثر در یک شبکه دیجیتال با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای IoT چه از طریق Bluetooth یا WiFi هر کاری را تنها از طریق فرمان‌های صوتی انجام دهید. از آن‌جایی که وسایل مدرن امروزه دارای کنترل‌های الکترونیکی داخلی می‌باشند، می‌توان گفت که اکثر خانه‌ها به میزان خاصی هوشمند هستند. حتی یک ترموستات قابل تنظیم هم می‌تواند نمونه‌ای از اتوماسیون به شمار آید، اما تمام این عناصر به تنهایی یک خانه‌ی هوشمند واقعی را بوجود نمی‌آورند.

خانه‌ی هوشمند با ایجاد یک شبکه‌ی متمرکز که کنترل امنیت، دما، تجهیزات روشنایی، وسایل سرگرمی و سایر لوازم منزل را بر عهده دارد، مفهوم IoT را تا حدی فراتر می‌برد.

این تکنولوژی همانند یک خدمتکار مجازی به‌طور مداوم بر وضعیت منزل شما نظارت دارد، و جنبه‌های مختلف محیط اطراف را با توجه به معیارهای وضع شده از جانب شما و شرایط مختلف تنظیم می‌کند. اتوماسیون خانه‌ی هوشمند می‌تواند به‌صورت خودکار انجام اموری مانند باز و بسته کردن پرده‌ها برای تنظیم روشنایی و خاموش کردن لامپ‌های برق به منظور حفظ منابع انرژی را مدیریت کنند. این تکنولوژی قادر است کوچکترین جنبشی را از جانب یک عامل خارجی تشخیص داده و آلارم امنیتی را در تلفن همراه شما فعال کند، یا با ورود شما به اتاق‌های مختلف منزلتان، موسیقی دلخواهتان را پخش کند.

یکی از بزرگترین ویژگی‌های سیستم خانه هوشمند، کنترل امنیت است.

اهمیت این ویژگی زمانی بیشتر است که شما در ایام تعطیلات و در مسافرت به سر می‌برید.

شما می‌توانید با کنترل لوازم خانه‌ی هوشمند خود این طرز فکر را ایجاد کنید که کسی در منزل حضور دارد و به‌این صورت منزل خود را نفوذناپذیر سازید، و با آرامش‌خاطر از بودن در کنار خانواده و عزیزانتان لذت ببرید.

…::: حتما مطالعه کنید: راهنمای نصب دزدگیر :::…

امنیت خانه هوشمند

با تمام گزینه‌های موجود، کشف این موضوع که دقیقا چه سیستم امنیتی برای منزل شما مناسب است، می‌تواند سخت باشد.

  • نظارت شخصی در مقابل نظارت حرفه‌ای – برخی از مردم آسایش استفاده از خدمات سرویس دهندگان امنیتی خارجی برای نظارت بر مواردی مانند آلارم‌ها، سنسورهای شکست شیشه و دیگر سیستم‌ها را ترجیح می‌دهند. در مواقع اضطراری پشتیبانان امنیتی شما می‌توانند با پلیس تماس بگیرند که این ویژگی می‌تواند بسیار مفید باشد. با این حال، برای بسیاری از افراد داشتن استقلال داخلی بسیار بااهمیت است. این افراد ترجیح می‌دهند تا کنترل کاملی روی امنیت خانه‌ی هوشمند خود داشته باشند و از اینکه شخصاً عملکرد دوربین‌های مداربسته، قفل درب‌ها، سنسورها و سایر اجزای خانه‌ی هوشمند خود را مورد نظارت قرار دهند، احساس آرامش‌خاطر بیشتری می‌کنند.
  • نصب DIY (انجام شده توسط شخص) در مقابل نصب حرفه‌ای – همان اصلی که در مورد بالا به آن اشاره شد، در اینجا هم به‌کار می‌رود. برخی از سیستم‌های خانه هوشمند به‌صورت مستقل قابل نصب هستند و شما ممکن است ترجیح دهید شخصاً اقدام به خرید و نصب ابزارهای IoT مورد علاقه خود کنید، به‌خصوص اگر شما شخص باهوشی در حوزه‌ی تکنولوژی باشید. از سوی دیگر، استفاده از افراد متخصص برای نصب سیستم‌ها احتمال خطاهای انسانی پرهزینه را به حداقل می‌رساند و می‌تواند سؤالات بیشتری را در ذهن شما مطرح کند که در غیر این‌صورت بدون پاسخ باقی خواهند ماند.
  • سیستم‌های امنیتی و لوازم هوشمند – با توجه به اولویت‌های شما، ممکن است فقط تمایل داشته باشید یک سیستم امنیتی هوشمند برای منزل خود تهیه کنید، اما اتوماسیون می‌تواند هر گونه لوازم، تجهیزات و دستگاه‌های متصل‌ به‌هم در منزل را تحت پوشش قرار دهد. برای برخی افراد ممکن است زندگی در یک خانه‌ی تماماً هوشمند کمی سخت به نظر برسد اما بعضی دیگر ترجیح می‌دهند که تمام جنبه‌های منزل خود، از جمله سیستم امنیتی، را با استفاده از تلفن همراه هوشمند تحت کنترل داشته باشند.

سیستم‌های امنیتی هوشمند چطور امنیت شما را فراهم می‌کنند

فرقی نمی‌کند که از چه نوع سیستم امنیتی در منزل خود استفاده می‌کنید، اتوماسیون کردن سیستم امنیتی منزل مزایای بسیاری برای امنیت خانواده و اموالتان دارد. در ادامه به چهار مورد مهم اشاره خواهیم کرد.

دریافت هشدار بلافاصله پس از شناسایی عامل مزاحم

با تجهیز منزل خود به یک سیستم امنیتی هوشمند دیگر نیازی نیست که نگران اشیای باارزشی باشید که در منزل دارید. در صورتی که شخصی به قصد سرقت وارد منزل شما شود، بلافاصله از طریق تماس تلفنی یا پیامک از وجود این عامل مزاحم در منزل خود مطلع می‌شوید.

اگر شما از سیستم نظارت شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید قبل از تماس با پلیس وضعیت اموال خود را مورد بررسی قرار دهید. در صورت استفاده از سیستم نظارت حرفه‌ای یک تیم اورژانسی بلافاصله به منزل شما اعزام می‌شود. در بسیاری موارد، حتی اگر هاب کنترل سیستم امنیتی شما یا خط تلفن شما توسط سارقان خراب شود، سیستم امنیتی همچنان می‌تواند پیام هشدار را به بیرون ارسال کند.

کنترل هر گونه رفت و آمد به منزل

احتمال سرقت از منزل زمانی که شما در منزل حضور ندارید به مراتب بیشتر است. آگاهی داشتن از اینکه چه اشخاصی ممکن است به منزل شما رفت و آمد کنند، به شما احساس امنیت بیشتری می‌دهد. شما قادر خواهید بود قرار ملاقات‌های خود را در منزل با فشردن یک دکمه هماهنگ کنید و از هرجایی به زمان بازگشت فرزندانتان از مدرسه نظارت داشته باشید و به پیمانکاران، پرستار کودک و حتی مهمانان اجازه ورود دهید.

پیش‌بینی تهدیدات طبیعی

سارقان و دزدان تنها مواردی نیستند که امنیت منزل شما را به خطر می‌اندازند. دود، گاز مونوکسیدکربن، و سیل از جمله تهدیدات طبیعی هستند که میتوانند تعطیلات را به کام شما تلخ کنند. استفاده از یک سیستم امنیتی هوشمند به صاحب‌خانه این امکان را می‌دهد تا بر دتکتورهای دود و گاز مونوکسیدکربن نظارت داشته باشد و در شرایط اضطراری آب‌وهوایی پیام هشدار دریافت کند، بنابراین شما قادر خواهید بود که همواره موانع بوجود آمده را مدیریت کنید. هر اندازه منزل شما هوشمندتر و نسبت به تهدیدات طبیعی پاسخگو باشد، احتمال اینکه هدف سرقت قرار گیرد کمتر خواهد بود.

عدم نیاز به پنهان کردن کلید یدک در بیرون ساختمان

بسیاری از افراد یک کلید یدک را در مکانی قابل دسترس در بیرون ساختمان پنهان می‌کنند تا در مواقعی که پشت درب بسته قرار می‌گیرند، از آن استفاده کنند. البته “قابل دسترس” به این معناست که هر شخصی می‌تواند این مکان‌ها را پیدا کند، به‌خصوص سارقان منازل که در این کار بسیار حرفه‌ای هستند. با استفاده از قفل‌های هوشمند، که می‌توانند توسط کد‌های امنیتی باز ‌شوند یا از طریق تلفن همراه کنترل شوند، شما می‌توانید احتمال ماندن پشت درب بسته را به حداقل رسانده و همچنین دیگر نیازی به پنهان کردن کلید یدک در بیرون ساختمان نخواهید داشت.

مزایا و معایب سیستم امنیتی خانه هوشمند

همانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها، در مورد سیستم‌های امنیتی هوشمند نیز می‌بایست تمام جوانب بررسی و سنجیده شود. سیستم های امنیتی خانه هوشمند، در حین مفید بودن، معایبی نیز دارند. در سال های اخیر، اخبار نگران کننده‌ای درباره هک شدن شبکه‌های خانگی توسط جنایتکاران حرفه‌ای و سرقت اطلاعات محرمانه‌ی کاربران، مانند اطلاعات تماس و اطلاعات صورتحساب‌های مالی، منتشر شده است. خدمات مبتنی بر اینترنت نیازمند تحقیقات بسیار است. شما نیاز است که از ایمن بودن شبکه‌ی بیسیم خانگی خود، به‌روز بودن نرم‌افزارها، و اعتبار و شهرت شرکت ارائه دهنده‌ی سیستم‌های امنیتی، اطمینان حاصل کنید. مزایای استفاده از سیستم امنیتی هوشمند، فراتر از مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، چیزهایی هستند که نمی‌توان قیمتی برای آن گذاشت، مانند ایمنی، امنیت و آرامش. در حالت کلی، زمانی که سارقی وارد منزل شما شده و اجناس باارزش شما را به سرقت می‌برد، طبیعتاً شما به خاطر از دست دادن اموالتان ناراحت خواهید شد، اما موضوعی که بیش از همه قربانیان این نوع حوادث را مشوش می‌کند این است که حریم خصوصی آن‌ها نقض شده و امنیت اعضای خانواده آن‌ها در معرض خطر قرار گرفته است. داشتن یک سیستم امنیتی هوشمند که قادر است در زمان بروز حادثه به‌طور آنی به شما گزارش دهد و حتی زمانی که شما دور از منزل هستید امنیت اعضای خانواده شما را فراهم کند، بسیار باارزش است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X